Aller au contenu

Photo
- - - - -

:squared_sos:|help-questions

10528 réponses à ce sujet

#9561 Mike118

Mike118

Staff Robot Maker

• Administrateur
  • PipPipPipPipPip
  • 12 511 messages
  • Interests:Robotique, Entrepreneuriat, Innovation, Programmation, Résolution de problème, Recherche de solutions, Mécanique, Electronique, Créer, Concevoir

Posté 26 février 2023 - 12:25

change output type to pwm, adjust outs values 0 50 and change pwm frequency to 11hz.
@Pascal for this kind of things having pwm frequency configuration for each outputs would be better...

Si mon commentaire vous a plus laissez nous un avis  !  :thank_you:

Nouveau sur Robot Maker ? 

Jetez un oeil aux blogs, aux tutoriels, aux ouvrages, au robotscope  aux articles,  à la boutique  et aux différents services disponible !
En attendant qu'une bibliothèque de fichiers 3D soit mise en place n'hésitez pas à demander si vous avez besoin du fichier 3D d'un des produits de la boutique... On l'a peut être ! 
Si vous souhaitez un robot pilotable par internet n'hésitez pas à visiter www.vigibot.com et à lire le sous forum dédié à vigibot!

Les réalisations de Mike118  

#9562 Serveurperso

Serveurperso

Pilier du forum

• Membres
  • PipPipPipPipPip
  • 3 428 messages
  • Interests:Systèmes/Réseaux/Dev/Hardware/RF/Optique/Lasers...

Posté 26 février 2023 - 07:00

La fréquence PWM est un hack pour le SoC et a des limitations strictes je crois pas qu'on puisse avoir des choix différents pour chaque PIN ou c'est en respectant le diviseur etc....

Make your own raspberry robot, control it over the internet in FPV mode with super low latency and securely share access on it to your friends with Vigibot.com! You are welcome to test our robots now!
https://www.vigibot.com(100% free, no ads)

#9563 OdorousWo1f

OdorousWo1f

Membre chevronné

• Membres
  • PipPipPipPip
  • 1 154 messages

Posté 05 avril 2023 - 03:51

So I had a random thought from a storm that went by recently (and I promise this is related to vigibot stuff)

Sometime last year, a really close lightning bolt struck somewhere close enough to my house where it shook the whole thing and I heard my robots camera (supposedly) click a bit across the room.

I noticed my robot camera's night vision had stopped working around the same time and never connected the dots till now. Could these be related? Power cycling doesn't fix the camera

#9564 Mike118

Mike118

Staff Robot Maker

• Administrateur
  • PipPipPipPipPip
  • 12 511 messages
  • Interests:Robotique, Entrepreneuriat, Innovation, Programmation, Résolution de problème, Recherche de solutions, Mécanique, Electronique, Créer, Concevoir

Posté 05 avril 2023 - 10:33

I don't know if it is related... but if you are interesreted in knowing what part is faulty you can perform some tests. You can measure voltage on the photoresistor , and you can remove the photo resistor and hack it the way we hack the ir lights in order to control it with a pi gpio ...
@OdorousWo1f

Jetez un oeil aux blogs, aux tutoriels, aux ouvrages, au robotscope  aux articles,  à la boutique  et aux différents services disponible !
En attendant qu'une bibliothèque de fichiers 3D soit mise en place n'hésitez pas à demander si vous avez besoin du fichier 3D d'un des produits de la boutique... On l'a peut être ! 
Si vous souhaitez un robot pilotable par internet n'hésitez pas à visiter www.vigibot.com et à lire le sous forum dédié à vigibot!

#9565 fredj21

fredj21

Membre occasionnel

• Membres
  • Pip
  • 211 messages

Posté 21 juin 2023 - 11:03

Hello @ Tous !
petit question : je souhaite mettre en place une accélération et une décélération des moteurs principaux ( tests sur explorer@vigibot)
j'ai retrouvé cet article : https://www.robot-ma...n-servo-moteur/
mais l'arrêt progressif ne semble pas fonctionner ..
une idée ?

ca fonctionne !!!
dans commands8 , j'ai utilisé RAMPINIT pour la décélération
alors quel est la fonction de RAMPDOWN ?
il faut peut etre mettre à jour l'article avec les bon termes : RAMPUP, RAMPDOWN, RAMPINIT

#9566 OdorousWo1f

OdorousWo1f

Membre chevronné

• Membres
  • PipPipPipPip
  • 1 154 messages

Posté 21 juin 2023 - 04:46

i was driving it a little bit earlier, i suggest turning off the RAMPDOWN for the steering

#9567 fredj21

fredj21

Membre occasionnel

• Membres
  • Pip
  • 211 messages

Posté 21 juin 2023 - 05:06

done !
but , i'm not use RAMPDOWN to enable speed reduction , i'm use RAMPINIT :
"RAMPUP": 1,
"RAMPDOWN": 0,
"RAMPINIT": 1,
now --> 0

#9568 Mike118

Mike118

Staff Robot Maker

• Administrateur
  • PipPipPipPipPip
  • 12 511 messages

Posté 21 juin 2023 - 09:31

RAMPINIT c'est quand tu fais un retour à la position de neutre. Souvent tu veux la même valeur entre RAMPDOWN et RAMPINIT ... mais tu peux aussi décider d'être plus agressif en mode rampeinit si tu l'utilise plus comme un arrêt d'urgence... en gros rampe down se fait quand tu fais une décélération quelconque et rampe init se fait quand tu demandes spécifiquement de revenir au neutre... et ça overide le rampe down.

#9569 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 05 juillet 2023 - 02:12

I think I already know the answer to this, but is Raspberry Pi Zero W capable of running vigimage at all (with or without camera) ?

#9570 OdorousWo1f

OdorousWo1f

Membre chevronné

• Membres
  • PipPipPipPip
  • 1 154 messages

Posté 05 juillet 2023 - 03:43

I believe it works
A zero 2 W or whatever the newer one is does work perfectly

#9571 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 05 juillet 2023 - 04:35

Oh nice! Will give it a try

#9572 Mike118

Mike118

Staff Robot Maker

• Administrateur
  • PipPipPipPipPip
  • 12 511 messages

Posté 05 juillet 2023 - 08:23

Yes raspberry pi zero works with camera but it is not as good as raspberry pi 3 or zero 2w.. Raspberry pi zero 2w and 3a+ works petfectly. ( of course 3b and 4 works perfectly too.)

#9573 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 08 juillet 2023 - 08:44

Ok, new platform. An RC crawler for really good torque from 3.7v
It will have a 3-wire micro servo for steering (controlled directly by RPi GPIO 12 and powered direct from the battery). The drive motor will be through a DRV8833 H-Bridge. Is this possible to be configured on Vigibot? 359259567_962011338283356_3014282002676733705_n.jpg

#9574 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 09 juillet 2023 - 01:19

Does anyone know the right configuration for the drive motor? It's a single DC motor through a DRV8833 H-Bridge, on GPIO pins 7 and 8

#9575 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 09 juillet 2023 - 02:28

Oh if GPIO 8 is reserved, I could use 9 and 10 instead?

#9576 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 09 juillet 2023 - 05:45

Ok, drive motor is working but because I replaced 'left wheels' and deleted 'right wheels', the mixing means that if I input a command to turn at the same time as full forward, the drive is reduced. I believe this needs fixed through the COMMANDS8/16 and GAINS8/16 but I have no idea how to fix this. Does anyone know?

#9577 Mike118

Mike118

Staff Robot Maker

• Administrateur
  • PipPipPipPipPip
  • 12 511 messages

Posté 09 juillet 2023 - 09:34

Hello, this may help you https://www.robot-ma...ds/#entry115626 and you can always check what was your initial config
@Eidyn if you need more help feel free to ask I will help you.

#9578 eidyn

eidyn

Membre

• Membres
  • 55 messages

Posté 10 juillet 2023 - 08:51

Ah perfect, thank you so much!

#9579 skandi9683

skandi9683

Nouveau membre

• Membres